Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de
ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van
herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting
herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur,
opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende
bepalingen
Artikel
1 – Definities
In
deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Bedenktijd:
de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
-
Consument:
de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep
of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
-
Dag:
kalenderdag;
-
Duurtransactie:
een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van
producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of
afnameverplichting in de tijd is gespreid;
-
Duurzame
gegevensdrager:
elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van
de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
-
Herroepingsrecht:
de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien
van de overeenkomst op afstand;
-
Modelformulier:
het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking
stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken
van zijn herroepingsrecht.
-
Ondernemer:
de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op
afstand aan consumenten aanbiedt;
-
Overeenkomst
op afstand:
een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of
diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend
gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie
op afstand;
-
Techniek
voor communicatie op afstand:
middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in
dezelfde ruimte zijn samengekomen.
-
Algemene
Voorwaarden:
de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Kekbaby
Harderwijkerweg 114 3852 AG Ermelo
0614598111
E-mailadres: info@kekbaby.nl
KvK-nummer: 77351606
Btw-identificatienummer: NL003185065B25
Artikel
3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van
toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn
in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk
kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand
elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de
consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument
langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze
algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid
van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de
toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één
of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment
geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft
de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal
de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen
worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke
zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties
die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te
worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden
over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze
voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze
algemene voorwaarden.
Artikel
4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte
geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De
ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een volledige en
nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling
van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de
ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod
binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties
gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn
tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn
een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact
overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Elk aanbod bevat zodanige
informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van
verzending;
- de wijze waarop de overeenkomst
tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing
zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering
en uitvoering van de overeenkomst;
-
de
termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn
waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
-
de
hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten
van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden
berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor
het gebruikte communicatiemiddel;
-
of
de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja
op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
-
de
manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst,
de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens
kan controleren en indien gewenst herstellen;
-
de
eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de
overeenkomst kan worden gesloten;
-
de
gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de
wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg
kan raadplegen; en
-
de
minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
duurtransactie.
-
Optioneel:
beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
Artikel
5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder
voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod
langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding
van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door
de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst
ontbinden.
- Indien de overeenkomst
elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische
en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving.
Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen
wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en
factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit
onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan,
is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren
of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het product
of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of
op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
meesturen:
a. het bezoekadres
van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten
terecht kan;
b. de voorwaarden
waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het
uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie
over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4
lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer
deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de
uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten
voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur
heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- In geval van een duurtransactie is
de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste
levering.
- Iedere overeenkomst wordt
aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende
beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel
6 – Herroepingsrecht
Bij levering van
producten:
-
Bij
de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14
dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het
product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen
en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
-
Tijdens
de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en
de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of
gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het
product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht
gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en
– indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en
verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de
ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
-
Wanneer
de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij
verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar
te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te
doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft
gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de
klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument
dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd,
bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
-
Indien
de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet
kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft
teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van
diensten:
-
Bij
levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten
minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de
overeenkomst.
-
Om
gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich
richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk
bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
instructies.
Artikel
7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt
van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag
betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij
is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de
webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd
kan worden.Terugbetaling zal geschieden via dezelfde
betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
- Bij beschadiging van het product
door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument
aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- De consument kan niet
aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie
over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor
het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel
8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het
herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals
omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht
geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod,
althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de
ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van
de consument;
b. die duidelijk
persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun
aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen
bederven of verouderen;
e. waarvan de
prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse
kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en
video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling
heeft verbroken.
h. voor
hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
verbroken.
- Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende
logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de
levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen
voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende
weddenschappen en loterijen.
Artikel
9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod
vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen
als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid
kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden
zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer
geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde
prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden
na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden
na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg
zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de
bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van producten of
diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud
van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en
zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
foutieve prijs te leveren.
Artikel
10 – Conformiteit en Garantie
-
De
ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen
aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat
de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor
ander dan normaal gebruik.
-
Een
door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet
niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument
op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen
gelden.
-
Eventuele
gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na
levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele
verpakking en in nieuwstaat verkerend.
-
De
garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer
verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor
eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van
de producten.
-
De
garantie geldt niet indien:
-
De
consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of
bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
-
De
geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld
of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de
aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld
zijn;
-
De
ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten
aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel
11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst
mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het
adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen
hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen
30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een
langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt,
of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan
worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen
nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft
in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te
ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn
indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen
rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument
geen recht op schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform
het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen
14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld
product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de
bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat
een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan
het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een
eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of
vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de
ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen.
Artikel
12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een overeenkomst
die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste
één maand.
- De consument kan een overeenkomst
die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de vorige
leden genoemde overeenkomsten:
-
te
allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
-
tenminste
opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
-
altijd
opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
heeft bedongen.
Verlenging
- Een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor
een bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid
mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en
weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een
bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde
tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een
opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten
hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het
geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
- Een overeenkomst met beperkte duur
tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en
weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)
wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop
van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
- Als een overeenkomst een duur van
meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een
maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen
opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel
13 – Betaling
- Voor zover niet anders is
overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen
te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de
bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft
ontvangen.
- De consument heeft de plicht om
onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan
de ondernemer te melden.
- In geval van wanbetaling van de
consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke
kosten in rekening te brengen.
Artikel
14 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een
voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de
overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven
worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende
klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de
datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een
indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling
overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor
de geschillenregeling.
- Bij klachten
dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer.
Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en
bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden
dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur
(www.webwinkelkeur.nl),
deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend
lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de
consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de
door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke
geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel
ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan
het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn
kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan
de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te
melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de
verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt
bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel
15 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de
ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van
toepassing.
Artikel
16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende
dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen
niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te
worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de
consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager.
Modelformulier
voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en
terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
— Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij
mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de
volgende goederen/levering van de volgende dienst (*)
herroep/herroepen (*):
— Besteld op (DD-MM-YYYY) : —
Bestelnummer :
— Ontvangen op (DD-MM-YYYY):
— Naam/Namen consument(en)
— Adres consument(en) :
— IBAN Rekeningnummer:
— Handtekening van consument(en)
(alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)